Організація
роботи з підвищення
педагогічного,
методичного та фахового
рівня
педагогічних
працівників
Пріоритетні
напрямки та форми
методичної роботи
з педагогічними кадрами
в 2015/2016 навчальному році
Науково-методична
робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів
спрямована на відродження і розвиток національної освіти, підвищення
кваліфікації та професійної майстерності вчителів, їхнє збагачення надбаннями
української етнопедагогіки, науки, культури в усіх аспектах дає можливість
виділити традиційно притаманні їй основні функції:
· діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем
компетентності та вимогами до
професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
· відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення
знань відповідно до змін у змісті освіти;
· коригуючу, яка передбачає внесення змін до
науково-методичної інформації з
урахуванням нових психолого-педагогічних теорій
до потреб кожного вчителя;
· компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів
відповідно до потреб життя;
· прогностичну
(випереджуючу), яка вимагає
визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
· моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та
орієнтирів педагогічної діяльності;
· опозиційно-регулюючу;
· інформаційно-оцінну.
У
2015/2016 навчальному році науково-методична робота школи спрямована на
реалізацію проблемної теми:“Підвищення
ефективності навчально – виховного процесу шляхом впровадження елементів сучасних освітніх інноваційних
технологій”.
Для вирішення цих проблем поставлені такі завдання :
· діагностика та створення банку даних
професійної підготовки педагогів;
· наукова підготовка;
· методичний рівень;
· оволодіння інноваційними формами та методами
навчання;
· знання вікових та психологічних особливостей
учнів;
· оволодіння системою моніторингу
результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування
подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
· вивчення та застосування нових навчальних
планів, програм, підручників, посібників тощо;
· забезпечення високого наукового та методичного
рівня викладання;
· удосконалення форм роботи по запровадженню
нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та
передового педагогічного досвіду;
· заохочування та залучення вчителів до
науково-дослідницької та експериментальної роботи;
· активізація співробітництва вчителя й учня на
уроках, направлених на розвиток самостійної праці школяра;
· активізація роботи школи молодого вчителя “На
шляху до майстерності”;
· активізація роботи методичних об’єднань та творчих груп вчителів з актуальних питань навчально-виховного
процесу;
· підвищення практичної спрямованості у роботі
методичної ради;
· введення в навчальний процес комп’ютерно -
орієнтованих технологій;
· організація, інформаційно - методичне і
нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації
нормативно-законодавчих документів та регіональних програм з питань соціального
захисту дітей.
З
метою удосконалення особистісно орієнтованого спрямування усіх аспектів
навчально-виховного процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності
визначити, як основні, наступні форми
науково-теоретичної та методичної
роботи:
колективні форми
роботи:
· педагогічна рада;
· методична рада;
· науково-практична конференція;
· методичні оперативні наради;
· психолого - педагогічні семінари;
· педагогічні виставки;
групові
форми роботи:
· методичні об’єднання;
· творчі групи;
· школа молодих учителів;
· предметні тижні;
· психолого-педагогічний консиліум;
· педагогічні читання;
індивідуальні форми
роботи:
· стажування;
· методичні консультації;
· співбесіди;
· наставництво;
· аналіз уроків;
· робота над науково-методичною проблемою;
· атестація вчителів;
· курси підвищення кваліфікації;
· творчі звіти;
· самоосвіта вчителів.
Для забезпечення безперервності навчання
педагогів, опанування ними новітніх педагогічних технологій та вирішення
проблеми, поставленої педагогічним колективом школи, організувати роботу
в таких напрямках:
організаційно – педагогічні заходи:
·
педагогічні ради;
навчально –
педагогічна та методична
діяльність:
·
робота методичної ради;
·
система роботи методичних об’єднань;
·
робота школи молодого вчителя “На шляху до майстерності”;
·
організація роботи
щодо розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів;
·
робота з підвищення професійної майстерності педагогів
школи;
· атестація вчителів та
підвищення кваліфікації через річні курси.
Організація
роботи методичної ради
Основні
завдання методичної ради
школи:
·
реалізує задачі методичної роботи;
·
направляє та контролює роботу методичних об’єднань,
творчої групи, школи молодого вчителя;
·
корегує роботу щодо підвищення професійної майстерності
педагогів школи;
·
визначає проблематику та розроблює програму науково –
теоретичних та методичних заходів, семінарів;
·
займається розробкою основної методичної проблеми.
У 2015/2016 навчальному році роботу
методичної ради школи спрямувати на реалізацію
наступних завдань:
·
безперервність освіти педагогічних працівників;
·
постійний пошук передового педагогічного досвіду та його
впровадження;
·
сформованість установки вчителів на реалізацію провідного
дидактичного принципу – доступності навчального матеріалу;
·
осмислення, аналіз і перебудова власного досвіду,
порівняння своєї діяльності з досвідом інших учителів і досягнень педагогічної
науки;
·
обґрунтування вибору навчального матеріалу та методичних
форм і прийомів;
·
ступінь засвоєння вчителями значущості проблеми, над якою
працює він особисто, методичне об’єднання, творча група, свого місця в її
вирішенні;
·
координація діяльності методичних об’єднань та інших
структурних підрозділів;
·
розробка основних напрямків методичної роботи;
·
формування цілей та завдань методичної служби;
·
забезпечення методичного супроводження навчальних
програм, розробка авторських програм та дидактичного матеріалу;
·
організація інноваційної діяльності, яка направлена на опанування
новітніх педагогічних технологій, розробки авторських програм;
·
організація консультування педагогічних працівників з
питань удосконалення педагогічної майстерності, методики проведення різних
видів занять;
·
організація роботи щодо вивчення та узагальнення
педагогічного досвіду;
·
пожвавлення науково-дослідницької роботи педагогічних
працівників;
·
участь в атестації педагогічних працівників;
·
професійне становлення молодих вчителів;
·
співробітництво з іншими навчально-виховними закладами,
науковцями міста та області;
·
впровадження комп’ютерних технологій в навчально-виховний
процес.
Основні напрямки
діяльності методичної ради:
·
аналіз рівня навчальних досягнень учнів з базових
дисциплін;
·
експертиза навчально-методичних посібників та дидактичних
матеріалів з навчальних дисциплін;
·
організація роботи з опанування освітніми технологіями;
·
обговорення методики проведення окремих видів навчальних
занять та зміст дидактичних матеріалів до них;
·
організація науково-дослідницької роботи учнів;
·
використання інформаційних технологій;
·
удосконалення навчально-матеріальної бази закладу освіти;
·
вивчення досвіду роботи методичних об’єднань;
·
розробка положень про проведення шкільних конкурсів,
олімпіад, турнірів, фестивалів;
Тематика засідань методичної ради
Тематика засідань методичної ради
Немає коментарів:
Дописати коментар