Методична робота

Організація  роботи  з  підвищення

педагогічного,  методичного  та  фахового  рівня

педагогічних  працівників
 Пріоритетні  напрямки  та  форми  методичної  роботи
з  педагогічними  кадрами  в  2015/2016  навчальному році
Науково-методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної  та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на відродження і розвиток національної освіти, підвищення кваліфікації та професійної майстерності вчителів, їхнє збагачення надбаннями української етнопедагогіки, науки, культури в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
·     діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
·     відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
·     коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації  з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій  до потреб кожного вчителя;
·     компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя;
·     прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
·     моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності;
·     опозиційно-регулюючу;
·     інформаційно-оцінну.
У 2015/2016 навчальному році науково-методична робота школи спрямована на реалізацію проблемної теми:Підвищення ефективності навчально – виховного процесу шляхом впровадження  елементів сучасних освітніх інноваційних технологій”.





Для вирішення цих проблем поставлені такі завдання :

·     діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
·     наукова підготовка;
·     методичний рівень;
·     оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
·     знання вікових та психологічних особливостей учнів;
·     оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
·     вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
·     забезпечення високого наукового та методичного рівня викладання;
·     удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
·     заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
·     активізація співробітництва вчителя й учня на уроках, направлених на розвиток самостійної праці школяра;
·     активізація роботи школи молодого вчителя “На шляху до майстерності”;
·     активізація роботи методичних об’єднань  та творчих груп вчителів  з актуальних питань навчально-виховного процесу;
·     підвищення практичної спрямованості у роботі методичної ради;
·     введення в навчальний процес комп’ютерно - орієнтованих технологій;
·     організація, інформаційно - методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та регіональних програм з питань соціального захисту дітей.

З метою удосконалення особистісно орієнтованого спрямування усіх аспектів навчально-виховного процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми  науково-теоретичної та методичної  роботи:



колективні  форми  роботи:
·     педагогічна рада;
·     методична рада;
·     науково-практична конференція;
·     методичні оперативні наради;
·     психолого - педагогічні семінари;
·     педагогічні виставки;
групові  форми  роботи:
·     методичні об’єднання;
·     творчі групи;
·     школа молодих учителів;
·     предметні тижні;
·     психолого-педагогічний консиліум;
·     педагогічні читання;
індивідуальні  форми  роботи:
·     стажування;
·     методичні консультації;
·     співбесіди;
·     наставництво;
·     аналіз уроків;
·     робота над науково-методичною проблемою;
·     атестація вчителів;
·     курси підвищення кваліфікації;
·     творчі звіти;
·     самоосвіта вчителів.




     Для забезпечення безперервності навчання педагогів, опанування ними новітніх педагогічних технологій та вирішення проблеми, поставленої педагогічним колективом школи, організувати  роботу  в  таких  напрямках:


організаційно – педагогічні  заходи:
·     педагогічні ради;

навчально – педагогічна  та  методична  діяльність:

·     робота методичної ради;
·     система роботи методичних об’єднань;
·     робота школи молодого вчителя “На шляху до майстерності”;
·     організація  роботи щодо розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів;
·     робота з підвищення професійної майстерності педагогів школи;
·     атестація вчителів та підвищення кваліфікації через річні курси.

Організація роботи методичної ради

Основні  завдання  методичної  ради  школи:  
·      реалізує задачі методичної роботи;
·      направляє та контролює роботу методичних об’єднань, творчої групи, школи молодого вчителя;
·      корегує роботу щодо підвищення професійної майстерності педагогів школи;
·      визначає проблематику та розроблює програму науково – теоретичних та методичних заходів, семінарів;
·      займається розробкою основної методичної проблеми.
У 2015/2016 навчальному році роботу методичної ради школи спрямувати на реалізацію  наступних завдань:
·      безперервність освіти педагогічних працівників;
·      постійний пошук передового педагогічного досвіду та його впровадження;
·      сформованість установки вчителів на реалізацію провідного дидактичного принципу – доступності навчального матеріалу;
·      осмислення, аналіз і перебудова власного досвіду, порівняння своєї діяльності з досвідом інших учителів і досягнень педагогічної науки;
·      обґрунтування вибору навчального матеріалу та методичних форм і прийомів;
·      ступінь засвоєння вчителями значущості проблеми, над якою працює він особисто, методичне об’єднання, творча група, свого місця в її вирішенні;
·      координація діяльності методичних об’єднань та інших структурних підрозділів;
·      розробка основних напрямків методичної роботи;
·      формування цілей та завдань методичної служби;
·      забезпечення методичного супроводження навчальних програм, розробка авторських програм та дидактичного матеріалу;
·      організація інноваційної діяльності, яка направлена на опанування новітніх педагогічних технологій, розробки авторських програм;
·      організація консультування педагогічних працівників з питань удосконалення педагогічної майстерності, методики проведення різних видів занять;
·      організація роботи щодо вивчення та узагальнення педагогічного досвіду;
·      пожвавлення науково-дослідницької роботи педагогічних працівників;
·      участь в атестації педагогічних працівників;
·      професійне становлення молодих вчителів;
·      співробітництво з іншими навчально-виховними закладами, науковцями міста та області;
·      впровадження комп’ютерних технологій в навчально-виховний процес.
Основні  напрямки  діяльності  методичної  ради:
·      аналіз рівня навчальних досягнень учнів з базових дисциплін;
·      експертиза навчально-методичних посібників та дидактичних матеріалів з навчальних дисциплін;
·      організація роботи з опанування освітніми технологіями;
·      обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять та зміст дидактичних матеріалів до них;
·      організація науково-дослідницької роботи учнів;
·      використання інформаційних технологій;
·      удосконалення навчально-матеріальної бази закладу освіти;
·      вивчення досвіду роботи методичних об’єднань;

·      розробка положень про проведення шкільних конкурсів, олімпіад, турнірів, фестивалів;
                               Тематика засідань методичної ради

Немає коментарів:

Дописати коментар